پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
حضور مدیران کسب و کارهای خلاق و نوآور مرکز رشد فناوری گناباد در "دورهمی قطب صنایع خلاق و شتاب دهنده کسب و کار فرهنگی کشور"

"دورهمی قطب صنایع خلاق و شتاب دهنده کسب و کار فرهنگی کشور"

حضور مدیران کسب و کارهای خلاق و نوآور مرکز رشد فناوری گناباد در "دورهمی قطب صنایع خلاق و شتاب دهنده کسب و کار فرهنگی کشور"

- 1402/08/23

حضور مدیران کسب و کارهای خلاق و نوآور مرکز رشد فناوری گناباد در "دورهمی قطب صنایع خلاق و شتاب دهنده کسب و کار فرهنگی کشور"در کارخانه نوآوری مشهد با هدف آشنایی فعالان فرهنگی با ادبیات تجاری سازی ،توسعه بازار و جهش در حوزه "اقتصاد فرهنگ" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، دورهمی مدیران کسب و کارهای فرهنگی و صنایع خلاق با هدف آشنایی بیشتر فعالان فرهنگی با ادبیات تجاری‌سازی و توسعه بازار و جهش در حوزه "اقتصاد فرهنگ" در محل کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

در این نشست مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، روح الله رحمانی، از مدیران سابق شرکت مایکروسافت و آمازون، مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم (معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری)، علیرضا یونچی، داور برنامه تلویزیونی میدون و کارآفرین و فعال حوزه صادرات و محمدعلی طهرانچی، بنیانگذار اپلیکیشن باد صبا به عنوان سخنران حضور پیدا کردند.

مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به رسالت پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد: از برنامه‌های کلیدی پارک علم و فناوری خراسان اجرای طرح "منش" (مردمی سازی، نقطه‌زنی و شبکه‌سازی) است. زمانی علم به مصرف می‌رسد که تمام طبقات جامعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم از آن بهره‌مند شوند لذا مردمی‌سازی باید سرلوحه هر اقدامی باشد.

 

وی با اشاره به فرمایش هوشمندانه رهبر انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر ضریب اهمیت فوق العاده‌ی صنایع خلاق و فرهنگی در عرصه های متنوع، تاکید کرد: این پهنه‌ شامل محورهای زیادی اعم از فناوری های نرم، اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق، فرهنگ و هنر، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع فرهنگی و تربیت اسلامی، زائر و زیارت و سوغات فرهنگی، مشارکت فعالان فرهنگی، هنری، خانه نوآوری، شتابدهنده، علوم انسانی، گردشگری، صنایع سرگرمی، بازی و اسباب بازی، بازی‌های ویدئویی، دیداری و شنیداری، تبلیغات خلاقانه، رسانه و کتاب صوتی، مجله و روزنامه، فیلم و سریال، پویانمایی، صنایع دستی، رسانه‌های دیجیتال، طراحی و معماری، چاپ، نشر و بسته‌بندی، هنرهای تجسمی و نمایشی، فناوری‌های نوین شناختی، نوآوری باز و مهندسی اجتماعی، ورزش و تندرستی، حجاب و سبک پوشش و مد، طراحی و تولید محتوا، نوشت افزار، شعر و ادبیات و موسیقی و غیره می‌شود که با پرداختن صحیح به این موارد می‌توان در حوزه فرهنگ‌سازی گام‌های بلندی برداشت.

میرزائی ادامه داد: حقیقتا ریشه خیلی از چالش های کشور مسائل فرهنگی و اجتماعی است و ما میخواهیم اهالی هنر و فرهنگ با ظرفیت ها، تسهیلات و امتیازات پارک های علم و فناوری آشنا شده و سهمشان را از زیست بوم امیدآفرین علم و فناوری احیا کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: حکمرانی فرهنگی و اجتماعی در سایه نفوذ فناوری‌های نوظهور در برخی فعالیت‌های سنتی حوزه هنر و فرهنگ، میتواند هم اقتصاد فرهنگ را متحول کند، هم اشتغال آفرینی مولد کند، هم محتوای بسیار غنی تمدن ایران اسلامی ما را به جهان صادر کند.

وی تصریح کرد: در استان خراسان رضوی بخش‌های مختلفی به حوزه فرهنگ و اقتصاد فرهنگ اهتمام دارند، اما پارک علم و فناوری و به‌ویژه "مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت" به عنوان "قدیمی ترین مرکز رشد فرهنگی کشور" آمادگی میزبانی از موسسات و شرکت‌های خلاق و نوآور حوزه فرهنگ و صنایع خلاق را در راستای تعالی بخش تخصصی به کسب و کارهای فرهنگی را دارا می باشد.

وی در پایان از پارک دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی و سراهای نوآوری، انجمن دانش‌بنیان، شهرداری مشهد و کارخانه نوآوری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه امام رضا(ع) و صنایع پیشرفته رضوی در راستای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری تشکر کرد.

در ادامه این رویداد آقای روح الله رحمانی به انتقال تجربیات فناورانه خود در خارج از کشور پرداخت و اشاره نمود که ایران ظرفیت های بسیار زیادی برای بهره برداری دارد.

در گام بعدی رویداد، پنل تخصصی با مدیریت یاسر سیاوشی، رئیس مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان جهت پاسخگویی به سوالات و انتقال تجربه برگزار شد.

در این پنل که با حضور مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم (معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری)، علیرضا یونچی، داور برنامه تلویزیونی میدون و کارآفرین و فعال حوزه صادرات و محمدعلی طهرانچی، بنیانگذار اپلیکیشن باد صبا انجام شد، به بررسی مسائلی همچون نحوه استفاده بهتر از ظرفیت‌های استان در حوزه فرهنگی و ایجاد تدابیر و فرصت‌های توسعه بازار و بررسی وظایف دولت جهت حمایت و همچنین تاثیر بازار بین‌الملل در بازار فرهنگی ایران پرداخته شد.

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم (معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری) نیز در این نشست با تاکید بر ظرفیت‌های بالقوه استان خراسان رضوی گفت: استان خراسان و به خصوص شهر مشهد به دلیل حضور بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) قطب بازار صنایع خلاق و شتابدهنده کسب و کار فرهنگی است و دارای ظرفیت‌ بسیار خوب برای ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگی و پرورش شتابدهنده در این حوزه است.

شایان ذکر است در پایان این رویداد 4 نشست تخصصی با حضور میهمانان ویژه برای مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان برگزار شد.

 در پایان این رویداد 5 شرکت حضور یافته از مرکز رشد فناوری گناباد در نشست های تخصصی با حضور میهمانان ویژه برای مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان حاضر شدند‌.

دانلود پیوست خبر سمیه جوادی سمیه جوادی حسین تقوی حسین تقوی مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.